Type of resources
Topics
INSPIRE themes
Provided by
Years
Formats
Representation types
Update frequencies
Scale
-
Bespravna individualna stambena izgradnja pretvorila se u ozbiljnu smetnju i prijetnju gradu, njegovim žiteljima, njegovom organizovanom urbanom životu, njegovim prostorima, urbanim sadržajima, infrastrukturnim sistemima i svim drugim vrijednostima. U cilju pronalaska pravih rješenja za obuzdavanje bespravne izgradnje i potrebe izrade Prostornog plana Kantona Sarajevo za period od 2003. do 2023. godine urađena je Studija valorizacije i sanacije bespravno izgrađenih objekata. U Studiji su pored korištenja svih raspoloživih podataka kojim raspolažu organi Kantona, Grada, općina i javnih preduzeća urađena i dodatna istraživanja na području svih općina i anketiranje velikog broja mjesnih zajednica kako bi se ranije postojeće spoznaje obogatile vjerodostojnim i svježim pokazateljima u cilju koncipiranja adekvatnijih prijedloga o putevima rješavanja ovog pitanja.
-
Mreža linija javnog prijevoza je skup svih linija koje na području Kantona Sarajevo sačinjavaju podgrupe linija javnog linijskog prijevoza putnika grupisanih po tehnološkim kriterijima. Mrežom linija utvrđuju se sljedeći elementi: broj i vrsta linije (tramvajska, trolejbuska, autobuska, minibuska, žičara, kosi lift), rang linije (općinska, gradska i kantonalna), terminali, polazni i završni terminus, stanice i stajališta po smjerovima i njihova međusobna rastojanja - daljinar, trasa svih linija (itinerer), nazivi linija i linijski broj, broj, vrsta i tip potrebnih vozila po svakoj liniji, broj vozila javnog prijevoza koji će biti opremljeni uređajima za olakšan ulaz ili izlaz osoba s ateškoćama u kretanju, najveći dopušteni stepen popunjenosti vozila, period i režim održavanja, tarifni razred za svaku pojedinu liniju, vezane linije.
-
Područje površine 22 ha, obuhvaćeno granicom Plana ograničeno je na juga trasom Južne longitudinale, na sjeveu lijevom obalom rijeke Miljacke, na istoku trasom V transverzale i na zapadu trasom VI transverzale. Obzirom na značaj ovog područja za Grad, u kontekstu društveno-ekonomskih potreba, kao i postojanja starog, godinama aktivnog klizišta koje razdvaja Gradačačku ulicu u podnožju padine i ulicu Safeta Hadžića u čeonom dijelu klizišta, čija trenutna aktivnost ugrožava stabilnost i bezbjednost stambenih objekata u ulicu Safeta Hadžića, konceptom prostorne organizacije Plana predloženo je naglašavanje tri generalna poteza: - pješačka zona uz obalu rijeke Miljacke - centralna pješačka zona - područje veze između naselja Aneks i naselja Čengić Vila III Lijevom obalom rijeke Miljacke se proteže pješačka staza kao nastavak iste iz istočnog i zapadnog dijela grada uz koju se formira aleja lipa. Uz pješačku stazu su tačkasto obezbjeđeni sadržaji koji je dopunjuju u smislu ponude i davanja identiteta pojedinim dijelovima staze. U centralnom dijelu naselja koristeći već zatečene sadržaje formira se pješačka zona koja ima tendenciju okupljanja svih stanovnika sa sadržajima za sve populacije. Područje veze između naselja Aneks i naselja Čengić Vila III predstavlja sanaciju aktivnih klizišta što je iskorišteno kako za izgradnju novih sadržaja tako i za rješavanje problema parkiranja, ujedno uspostavljajući vezu između pomenuta dva naselja omogučujući stanovnicima naselja Aneks korištenje svih sadržaja planiranih na području naselja Čengić Vila III.
-
Područje površine 48,3 ha obuhvaćeno granicom Plana ograničeno je na sjeveru rijekom Misočom, na sjeverozapadu rijekom Bosnom, na jugozapada koridorom autoputa Vc, dok sjeveroistočnu granicu čini dijelom željeznička pruga Sarajevo – Zenica. Predloženo je konceptualno rješenje i organizacija prostora uvažavajući elemente iz plana višeg reda koje ovaj prostor definišu kao zone planirane za razvoj privrednih djelatnosti (privrede i male privrede) - radne zone i zone planirane za razvoj stanovanja. Predviđeno je 50 novih građevinskih parcela namjenjenih za izgradnju privrednih objekata. Razmještaj individualnih stambenih i stambeno-poslovnih objekata dat je u okviru tri prostorne cjeline. Nova izgradnja planirana je u već izgrađenim stambenim grupacijama (interpolacija) i manjim dijelom na slobodnim površinama. Planom se predviđa 85 novih parcela za izgradnju novih stambenih i stambeno-poslovnih objekata.
-
Prostorna cjelina površine 29,4 ha koja čini dio centralne zone urbanog središta Ilijaša, nalazi se u okviru granica koje čine: na zapadu željeznička pruga Šamac – Sarajevo, na jugu rijeka Misoča, na sjeveru Ulica Hasima Spahića, na istoku zona individualnog stanovanja i dijelom planirana trasa regionalne saobraćajnice Semizovac – Ilijaš. Prostor u obuhvatu Plana predstvalja izgrađenu urbanističku cjelinu, tako da su intervencije u prostoru usmjerene na: - zamjenu građevinskog fonda, - interpolaciju pojedinačnih objekata na slobodnim lokacijama, - nadogradnju, dogradnju, rekonstrukciju i redizajn postojećih objekata. - uvođenje novih i unaprijeđenje postojećih zelenih površina Kako se radi o centralnom općinskom naselju, prostoru u kojem se planom višeg reda treba formirati rejonski centar, pored promjene strukture sadržaja neophodno je locirati i odgovarajuće deficitarne kapaciteta za pojedine funkcije. Planirani su značajni prostorni kapaciteti za komercijalne sadržaje u okviru stambeno-poslovnih objekata. Planom je predviđeno i pretvaranje stambenog prostora u poslovni. Deficit prostora za potrebe općinskih organa, PTT saobraćaja i zdravstvenih službi riješen je nadogradnjom postojećih objekata i novom izgradnjom.
-
Područje površine 34,3 ha obuhvaćeno granicom Plana, administrativno pripada općini Vogošća Sarajevo, ograničeno je na istoku ulicom Barice, i prostornom cjelinom RP ''Barica'' – Faza ''A'', na zapadu ulicama Barice, Ugorsko III, Menjak, i prostornom cjelinom RP ''Ugorsko - Menjak'' – Faza ''B'', na sjeveru prostornom cjelinom RP ''Barica'' – Faza ''A'', na jugu ulicom Barice. Cilj izrade Plana bio je donošenje provedbeno planske osnove, za područje koje je prema razvojnim planovima predviđeno pretežno za individualnu stambenu izgradnju. Planom su date mogućnosti nove izgradnje uz zadržavanje postojeće stambene izgradnje, planirana je izgradnja i rekonstrukcija saobraćajne infrastrukture, kao i izgradnju primarne i sekundarne mreže komunalne i energetske infrastrukture, te opremanja naselja sadržajima društvene infrastrukture kapacitirane za nivo Mjesne zajednice. Fazom ''B'' Plana predviđeno je da nedostajući kapaciteti centralnih sadržaja na nivou mjesne zajednice budu smješteni u prizemljima planiranih i postojećih individualnih stambenih objekata (manji sadržaji komercijalnih i društvenih djelatnosti).
-
Detaljni planski dokument Regulacioni plan "Azići I" bazira se na usvojenoj politici korištenja zemljišta, strategijama i programima razvoja, planovima razvoja infrastrukture i ostalim planovima i programima od značaja za planiranje razvoja prostora. Period za koji se donosi planski dokument definiše se odlukom o pristupanju izradi ili izmjeni planskog dokumenta. Detaljni planski dokumenti se međusobno usklađuju.
-
Područje površine 96,3 ha obuhvaćeno granicom Plana, omeđeno je na sjeveroistočnoj strani ulicom Bojnička (XIII transverzalom), na jugozapadnoj strani potokom "Dobrinja", a na jugoistočnoj strani Poljoprivrednim dobrom Butmir. Administrativno pripada općini Ilidža. Predmetni prostor ima formu ravnog terena i klasificiran je primarno kao stabilan teren. Urbanističkim rješenjem predmetni obuhvat tretiran je kao zona stanovanja, uz integrisanje novih objekata u zatečenu strukturu naselja. Planom je predviđena rekonstrukcija postojeće saobraćajne i komunalne infrastrukture, sa izgradnjom nove kako bi se podigao kvalitet i uvezanost saobraćajne i infrastrukturne mreže. Usvojenim Planom planirana je izgradnja 260 novih objekata, od toga 238 individualnih stambenih objekata u formi slobodnostojećih ili dupleks kuća, 19 stambeno-poslovnih objekata, 2 poslovna objekta, te 1 objekat društvene infrastrukture.
-
Područje površine 14,4 ha, obuhvaćeno granicom Plana nalazi se u naselju Mrakovo i na sjeveru graniči sa Regulacionim planom Komunalno groblje „Haluge“. Administrativno pripada općini Ilijaš. Teren unutar obuhvata je ujednačeno pravolinijskog pada, djelimično strmog, stepenastog ili konkavnog oblika, u smislu stabilnosti spada uglavnom u stabilne ili uslovno stabilne terene.
-
Detaljni planski dokument Regulacioni plan "Apartmansko naselje Sovrle" - Ilijaš bazira se na usvojenoj politici korištenja zemljišta, strategijama i programima razvoja, planovima razvoja infrastrukture i ostalim planovima i programima od značaja za planiranje razvoja prostora. Period za koji se donosi planski dokument definiše se odlukom o pristupanju izradi ili izmjeni planskog dokumenta. Detaljni planski dokumenti se međusobno usklađuju.